PSX-NET

Co to jest sprzedaż bezpośrednia?

Co przychodzi ci najpierw na myśl, podczas gdy słyszysz – sprzedaż bezpośrednia? Większości osób kojarzy się ona z natarczywymi domokrążcami, zakłócającymi mir domowy w najmniej stosownych chwilach.
Jest to niezbyt trafne skojarzenie, ponieważ sprzedaż face-to-face jest tylko niedużą częścią owej koncepcji.

Przez dekady ogromną bolączką marketingowców była personalizacja sprzedaży. Kierowanie przesyłu do odbiorcy masowego – bezkształtnego, statystycznego obywatela posiada co prawda swoje zalety, ale nie zawsze się sprawdza. Poza tym, kierując reklamę do jednostki, istnieje duża szansa na sukces. Sęk w tym, że musimy rozporządzać informacjami na jej temat, i nie chodzi tutaj tylko o podstawowe informacje socjodemograficzne, ale także o przyzwyczajenia, upodobania jak też zachowania nabywcy. Przed powstaniem Internetu tenże głęboki wgląd był prawie niewykonalny. Jednostki stosujące marketing bezpośredni (telefon) mogły znać tylko adres, płeć jak też wiek nabywcy. Czasami udawało się także zdobyć dane o rocznym dochodzie. A kiedy ludzie zaczęli masowo korzystać z internetu, biznes otrzymał dwa cenne atuty: po pierwsze dostał nowy kanał komunikacji marketingowej, a po drugie – bogate źródło informacji na temat ewentualnych a także obecnych klientów.
marketing bezpośredni

Autor: tomasz przechlewski
Źródło: http://www.flickr.com
Marketing (nasz odsyłacz) bezpośredni zaczął zatem znaczyć maksymalną personalizację przekazu, która przysparza się do pobudowania więzi z nabywcą.

To złożona relacja – z jednej strony jednostka poznaje wymogi i preferencje konsumenta, a z drugiej działa na niego, wzniecając jego potrzeby a także motywując go do kupna. Takowa strategia marketingu bezpośredniego może prowadzić do satysfakcjonującego podniesienia sprzedaży.

About: admin